חדשות הספרייה

סדרות חדשות בספרייה

15 פברואר, 2021

עונת 2021 בספרייה העירונית קרית אתא

* ההרצאות תתקיימנה בהתאם להנחיות ובהצגת תו ירוק! להרשמה: 077-4050792 
 

חדר משלכן

סדרת מפגשים עם נשים על נשים

29.04.21                לינוי בר גפן  / ללמוד לקום

בנובמבר 2014, נדמה שהחיים של לינוי ובן זוגה עלו על מסלול נפלא עד שברגע אחד הכל קרס. בהרצאתה תספר לינוי את סיפורה האישי על חיים שהתהפכו, מה כל אחד יכול ללמוד מזה כדי להתמודד בחייו שלו עם אירועים דרמטיים ובלתי צפויים ומה ניתן לעשות כדי להתכונן לאתגרים, גם כשהם נראים בלתי אפשריים. לינוי בר גפן, עיתונאית מגישת רדיו ומנחת טלויזיה, מנחת התכנית "על המשמר", המשודרת בערוץ "כאן 11". צילום: אלעד ברנגה

27.05.21      חנה אזולאי הספרי / להיות או לא להיות יוצרת מזרחית

חנה אזולאי הספרי, שחקנית, תסריטאית, במאית, מחזאית, ודוקומנטריסטית, נולדה למשפחה מזרחית מרובת ילדים וגדלה בשכונת מצוקה. בערב מרגש ואינטימי היא מספרת איך שברה ועדיין שוברת, עוד ועוד תקרות זכוכית. חנה מחברת בין האישי לציבורי ומתארת מה קרה לה מאז שראתה את הסרט "חלף עם הרוח" בהיותה נערה בת 13. איך הבינה שהחלום להיות ליידי כחולת עיניים שלובשת שמלות קרינולינה לא יכול להתגשם כי היא בת (ובעיקר לא בן) למשפחת מהגרים שחיה בשכונת עוני בישראל של שנות ה-70. איך הקושי לקבל תפקידים במחזות קלאסיים (שיקספיר, צ'כוב ועוד...) גרם לה לצאת למסע היסטורי אל שורשי הציונות האשכנזית ואל מקורות משפחתה בהרי האטלס שבמרוקו. איך הפמיניזם העצים אותה כבן אדם והפך למעיין יצירה בלתי פוסק. צילום: גולי כהן

03.06.21      חגית רון רבינוביץ' /        הבן שלי אח שלו

חגית רון רבינוביץ', כתבת מגזין בכירה בעיתון "ישראל היום" ויוצרת  סרטים דוקומנטריים, בהרצאה מרתקת ומרגשת. חגית, אם לארבעה, בנה הבכור עילי בן ה-20 הוא אוטיסט בתפקוד נמוך, מקדישה את מרצה להסברה ולהעלאת המודעות של עילי. באפריל 2014 נבחרה חגית לנציגת ישראל באומות המאוחדות שבניו יורק, שם נאמה מול הורים מכל רחבי הגלובוס וביקשה מהם לזקוף את ראשם ולבחור בחיוך. ההרצאה מלווה בסרטה הדוקומנטרי "זה אח שלי" כדי המאיר את עולמם של גיבורי המשנה במשפחות המיוחדות.

17.06.21 ענת לב אדלר   /        איך התאהבתי בחיים שלי מחדש

מפגש עם הסופרת ענת לב-אדלר, בו תספר על סיפורה האישי, שבעקבותיו כתבה את הרומן רב המכר 'כותבת ומוחקת אהבה', שמכר עד היום למעלה מ-50 אלף עותקים. ענת תענה על שאלות שמעניינות רבות מאיתנו: כיצד אנחנו יכולים להתאהב מחדש בחיים שלנו? בקריירה? בזוגיות? איך מצליחים לקום בכל בוקר לאותה שגרה, ועדיין להתרגש? ומה צריך לעשות כאשר השחיקה מכרסמת ולא רוצים לפרק את הקיים? צילום: גל חרמוני

ימי חמישי, בשעה 20:00 | מחיר מנוי: 130 ₪ | להרשמה: 077-4050792 שלוחה 5

nashim

----

 

מדרום אמריקה באהבה

נופים-צלילים-תרבויות

18.04.21      נפתלי הילגר/צ'ילה והאי פסחא: סוף העולם… ימינה

תרבויות נסתרות, טבע דרמטי וצילומים מרהיבים ממסע לאורכה של המדינה הארוכה בתבל: מהמדבר היבש בעולם עד לקרחונים של פטגוניה…ופנייה חדה ימינה לאי פסחא, הישוב האנושי המבודד בעולם: חידות, תעלומות…והקהילה היהודית הקטנה בעולם ששומרת על איזון בין זהות יהודית לאמונה באבות הקדומים של ראפה נוי! …וגם: תקווה גדולה באטקמה – האם צ'ילה תחליף את סעודיה בשוק האנרגיה העולמי? נפתלי הילגר, מרצה, צלם גאוגרפי וחוקר תרבויות, צלם מערכת וכתב 'מסע אחר'.

23.05.21      יואל שתרוג /        בואנוס איירס - בקצב הטנגו

מסע וירטואלי בעקבות מרסדס סוסה, אויטה, גרדל, טנגו והניחוח הדרום אמריקאי

הרצאה ומופע מוזיקלי בהשתתפות יואל שתרוג והזמרת שירן שחר בורק. שתרוג, צלם עיתונאי וחוקר, ייקח אתכם במסע כורסא לארגנטינה בעקבות צלילי גרדל, הטנגו ושירתה הייחודית של מרסדס סוסה גדולת הזמר הדרום אמריקאי. מסע וירטואלי לסיפור חייה המרתק של מרסדס סוסה, המוביל להיסטוריה המרתקת של ארגנטינה ב-50 השנים האחרונות. ההרצאה משלבת סיפורים תמונות ומוסיקה דרום אמריקאית ייחודית.

06.06.21      ד"ר גילי חסקין ואנסמבל שורול'ה / ברזיל במקצב סוחף

ההיסטוריון ומדריך הטיולים ד"ר גילי חסקין ידבר על ברזיל - ארץ ירוקה, חופי זהב, שמורות טבע רבות רושם ועולם אנושי מרתק, בשיתוף אנסמבל שורולה – הרכב ברזילאי אינסטרומנטלי שמופיע בארץ ובעולם בתוכנית המשלבת את הקלאסיקות של סגנון השורו (טיקו טיקו, ברזילריניו) יחד עם שירים מתורגמים (אהוד מנור, מתי כספי), שירי הפרברים האהובים וביצועים מיוחדים לקלאסיקות ישראליות.

04.07.21      ד"ר אופיר יעקבסון / בוליביה – 'המקום הכי גבוה'

בוליביה, אחת המדינות השוכנות במרומי רכס האנדים, ואולי המיוחדת שבהן, התברכה בנופים ומרחבים הנשקפים מכל עבר. זו המדינה הלטינית שבה נמצא הריכוז הגבוה ביותר של אוכלוסייה ילידית, שהשתמרו בה סממנים רבים של אורח החיים העתיק. ננסה להכיר את התושבים ואת תפיסת עולמם, ונתייחס גם לשינויים שפוקדים אותה בימים אלו. ד"ר אופיר יעקבסון, חוקר מיתוסים קדומים, תרבויות ודתות, מרצה ומדריך במסגרות שונות בארץ ובעולם, בעל תואר דוקטור במדעי הדתות.

ימי ראשון, בשעה 20:00 | מחיר מנוי: 130 ₪ | להרשמה: 077-4050792 שלוחה 5

drom1

---

 

 

 

דף הבית

תפריט נגישות