חדשות הספרייה

חורף מקוון - הרצאות משודרות

05 ינואר, 2021

סדרת הרצאות משודרות - דצמבר 2020 - פברואר 2021

 מקוון 2020 2021

 

לצפייה בהרצאה לחצו על הקישור הבא (ההרצאה תתעדכן במהלך היום):

https://lecturesonline.co.il/kiryatata-library

מבחר הרצאות משודרות לפי לוח הזמנים הבא:

https://online.1stflip.com/dsst/3chj/

 

winter 3
ינואר 2021
 
6.1.21         אופיר פוגל | האנשים הבריאים בעולם – ומה אנחנו יכולים ללמוד מהם
על המרצה: נטורופת. מטפל, חוקר, סופר, מעביר סדנאות והרצאות בארץ ובעולם/בחו״ל
מסע אקזוטי להכרות עם האוכלוסיות הבריאות ביותר בעולם אשר מאריכות חיים יותר מכל מקום אחר. התוודות אל נוף חייהם, הרגלי חייהם ובריאותם המופלאה נותנת הזדמנות נדירה להסתכל על תפיסת הבריאות שלנו מעיניים חדשות ומרעננות. המפגש יכיר לנו אנשים שבגיל מאה, ואף יותר מכך, נהנים מאיכות חיים מופלאה, עצמאיים וכמעט נטולי כל מחלה המוכרת לנו בעולם המודרני. דגש נרחב יינתן על המכנה המשותף לכל אותם "מצליחנים" ומשם נבין מה אנחנו ,כאן בישראל, יכולים ללמוד מהם כשהמסר הוא ברור: כל אחד, בכל גיל, יכול לעשות הרבה דברים על מנת לשפר את איכות חייו ובריאותו או להוסיף שנים טובות לחייו. ההרצאה מלווה בסיפורים, ציטוטים וסרטוני וידיאו מהמפגשים שערכתי עם עשרות בני מאה בריאים בישראל, בסרדיניה וביפן.
 
13.1.21      מנחם טילמן | המאפיה היהודית בארצות הברית
 על המרצה: היסטוריון החוקר פרשיות בארץ ישראל בעשורים הראשונים להקמת המדינה
המאפיה היהודית בארצות הברית באמצע המאה הקודמת - סיפורם של מאיר לנסקי ובאגסי סיגל.
 
20.1.21      ד"ר אפי זיו | מה עושה כתב עברי ביצירות אמנות?
 על המרצה:  סופר ומרצה בכיר לתולדות האמנות, האמנות הנוצרית והמיתולוגיה
מרגש להביט ביצירת אמנות ולראות בה כתב עברי מוכר, מרתקים יותר הסיפורים מאחורי זה. מה הסיפור המסתתר מאחורי זה ? מדוע אמנים ופטרונים אשר לא ידעו כלל את השפה העברית בחרו להשתמש בה ביצירותיהם.
 
27.1.21      רוני ינובסקי  | ניו-זילנד - ארץ "הענן הלבן"
על המרצה: גיאוגרף ומדריך טיולי עומק בדגש תרבות, טבע ואמנות.
ניו זילנד, מדינת שני האיים הקסומים שבפסיפיק. בהרצאה נתמקד בעיקר באי הדרומי בו מתנשאים האלפים הניו זילנדים. נבין מי הם המאורים, כיצד הגיעו לאיים ואיך הגיע האדם הלבן שניסה להכחיד את התרבות המאורית.
 
פברואר 2021
 
3.2.21        ד"ר אלון לבקוביץ'  | ביקור בקוריאה הצפונית
על המרצה: מרצה בכיר וראש החוג למדעי החברה והאזרחות במכללת בית ברל, חוקר ופרשן בנושאי קוריאה
האם קוריאה הצפונית היא מדינה מסוכנת? האם ניתן לראות כל מה שרוצים בקוריאה הצפונית? מהם כללי ההתנהגות בצפון? אילו חלק מהשאלות שאענה בהרצאה על קוריאה הצפונית. הרצאה זו עוסקת במבט מעמיק על קוריאה הצפונית, לאור ביקור אישי וניסיון של מעל עשור שנים במחקר של קוריאה הצפונית. בהרצאה נבקר בצפון במבט של אקדמאי שביקר בצפון, מבלי שהיה יכול לשאול את כל השאלות שאותם רוצה לשאול, אבל יכל לראות דברים שהשלטון לא תמיד רצה להראות.   
 
10.2.21      ירין קימור  | ממעמקים קראתיך
על המרצה: עיתונאי, כתב חוקר, במאי ומפיק בטלוויזיה, סופר, מפתח משחקי חשיבה ולימוד וקוסם
הרצאה משולבת של ירין קימור, המשתף פעולה עם בנו, גילי קימור - בעל תסמונת אספרגר על הרצף האוטיסטי: כיצד השתמשו שניהם בשיטות לא שגרתיות, שוברות מוסכמות, פרי פיתוח מקורי ופורץ גבולות, כדי להתגבר על התעללות פיזית ונפשית בגילי, שבוצעו בו ע"י יחידים וקבוצות כשהיה עוד ילד. זו הרצאה מיוחדת במינה המשלבת קסמים, שירים וקטעי וידאו, המבטאים סיפור אישי יוצא דופן ונוגע ללב כל אחד.
גילי קימור - בעל תסמונת אספרגר, על הרצף האוטיסטי, חיבר שלושה ספרי שירה - מקצת משיריו הולחנו ושודרו בטלוויזיה וברדיו.כמו כן, מרצה באוניברסיטאות אודות התסמונת. בוגר תואר ראשון ושני - שניהם בהצטיינות. עובד למחייתו ומתקיים באופן עצמאי. חולק עם הקהל דרכים יצירתיות שפיתח, במטרה להתמודד עם התסמונת.
 
17.2.21      ד"ר גוסטב מייסלס  | ה-11 בספטמבר – הפלת מגדלי התאומים
על המרצה: מומחה לבלשנות, ההיסטוריה של המזרח התיכון והאסלאם    
פיגועי ה-11 בספטמבר היו סדרה של חטיפות מטוסים מתוך כוונה לגרום אווירה של טרור. זה היה אחד הפיגועים הקטלניים ביותר בהיסטוריה שעוררה את העולם המערבי למלחמה העולמית בטרור המוסלמי הרדיקאלי. חוקים נגד הטרור הוכנסו בחלקים רבים של העולם.

24.2.21      דנדן בולוטין  | יערות הגשם – הרס ושימור
על המרצה: אתנובוטנאי, טיילן מקצועי, מוביל משלחות מחקר וכתב מסע אחר
בשנים האחרונות עולה יותר ויותר המודעות לשימור יערות הגשם הטרופיים. האם זה משנה בכלל? מה יקרה לנו, אם יכחדו יערות הגשם? איפה הם בכלל? איך יראה כדור הארץ שלנו בלעדיהם? מדוע דווקא שם יש עושר ומגוון כה גדול של מיני צמחים ובע"ח? (יותר מ 50% מהמינים בעולם!). מי מתגורר שם? שבטים, צמחים ובעלי חיים. הכחדה לעומת מאמצי שימור. ומה יהיה בסוף?...

*לצפייה בשידורים בערוץ היוטיוב של הספרייה, לחצו כאן.

דף הבית

תפריט נגישות