חדשות הספרייה

דניאל פירטל - הנציגה שלנו במועצת הנוער הארצית לספריות

05 יולי, 2021
 
דניאל פירטל בת ה-12, קוראת סקרנית ומנויה ותיקה בספרייה שלנו, התקבלה כחברה במועצת הנוער הארצית לספריות, מיזם חדש וייחודי של משרד התרבות שהחל את פעילותו בימים אלה.
 
כאן תוכלו לקרוא המלצה מדניאל על שלוש סדרות לנוער:
 

סדרה ראשונה - הארי פוטר כמובן

תקציר ספר ראשון: הארי פוטר מעולם לא היה כוכב של נבחרת קווידיץ' שמזכה את קבוצתו בנקודות תוך כדי רכיבה על מטאטא גבוה מעל האדמה. הוא לא מכיר לחשי קסם, מעולם לא גידל דרקון מביצה, ומעולם לא עטה גלימת היעלמות. הוא מכיר רק את חייו האומללים עם משפחת דרסלי - דודו ודודתו האיומים ובנם הדוחה דאדלי, בריון מפונק, מגודל ושמן. החדר של ארי הוא ארון פיצפון בתחתית המדרגות, והוריו המאמצים מעולם לא חגגו את יום הולדתו.
אך כל זה עומד להשתנות כשמכתב מסתורי מגיע אליו בדואר ינשופים: מכתב עם הזמנה למקום מופלא שהארי - וכל מי שיקרא עליו - לא יוכל לשכוח לעולם. כי כאן הארי מגלה לא רק חברים, ספורט אווירי וקסמים בכל דבר, החל בשיעורים וכלה בארוחות, אלא גם גורל גדול שמחכה לו… בתנאי שהוא יצליח לשרוד!

דעה אישית: הארי פוטר ואבן החכמים זה הספר הראשון שקראתי שהוא באמת ספר, ולא איזה ספרון קטן לילדים ומאז {אמצע כיתה ב'} ועד עכשיו {היום גמרתי כיתה ו'} קראתי את הסדרה חמש פעמים וכל פעם התאהבתי בה מחדש. אני חייבת להודות שבהתחלה לא רציתי לקרוא את זה וכשאמא שלי הביאה לי את הספר הוא שכב על המדף אצלי בחדר וצבר אבק במשך איזה שבועיים עד שערב אחד אמא שלי לקחה אותו, התיישבה על המיטה שלי, והתחילה להקריא לי. מאז אותו יום נשאבתי אל תוך עולם הפנטזיה והדמיון שג'יי. קיי. רולינג יצרה ואני בטוחה שאשאר שם עוד כמה עשורים.


סדרה שנייה: פרסי ג'קסון והאולימפיים

תקציר ספר ראשון: פרסי ג'קסון הוא ילד שתמיד מסתבך בצרות, אבל כל הצרות שבעולם לא הכינו אותו למה שחיכה לו בטיול השנתי של כתה ו' שבמהלכו הוא אייד את המורה השנואה לחשבון, גברת דודס, רגע לאחר שזו הצמיחה כנפיים ומלתעות וניסתה לקרוע אותו לגזרים. וזה לא הכול: מרגע זה מתחילים לרדוף אחריו שלל יצורים מהמיתולוגיה היוונית, כולם להוטים לחסל אותו והכול בגלל סוד מעברו: פרסי הוא בנו של אל יווני! והוא אינו בן האלים היחיד: ישנם עוד ילדים כמוהו, בניהם של אלים מהמיתולוגיה היוונית, שגדלים וחיים בארצות הברית המודרנית. והאלים עצמם מסוכסכים זה עם זה, וכשהאלים מסוכסכים, העולם כולו מצוי בסכנה, ורק פרסי לבדו יכול להציל את המצב ולמנוע את מלחמת האלים הממשמשת ובאה... אך לפני כן עליו לשרוד את הקיץ בשלום. פרסי מוצא את עצמו במחנה קיץ מיוחד המיועד לבניהם של אלים יווניים, שם הוא פוגש עוד ילדים כמוהו: ילדים שתמיד היה להם קשה להשתלב בחברה, שתמיד נחשבו לעושי צרות.
יחד עם שניים מחבריו החדשים הוא יוצא אל לוס אנג'לס, בירת החוף המערבי, שם רוחש השאול, כדי להציל את העולם מכליה.

דעה אישית: בעולם הזה אני יותר תקועה אפילו מאשר העולם של הארי פוטר אז אני אמליץ בקצרה לפני שאני אתחיל לדבר על כל מיניי דברים שקשורים אבל לא קשורים לזה כמו זה שיש לי שתי חולצות של מחנה החצויים {מחנה הקיץ בתקציר של הספר} ו- טוב הבנתם אותי... אז במילה אחת אני יכולה להגיד מהממם או מושלם, בשתי מילים {רק אלה שקראו את הספר יבינו} עוגיות כחולות:) ובקצת יותר מזה, ריק ריירדן יצר עולם מקורי ויפה שמורכב מערבוב מושלם של פנטזיה ומיתולוגיות. {הסדרה הזאת היא רק על היוונית ובשביל ללמוד גם על האחרות תצטרכו לקרוא את שאר הספרים של דוד ריק- משפחת קיין והאלים המצריים, מגנס צ'ייס והאלים של אוסגרד, גיבורי האולימפוס וגורלו של אפולו. הם כולם מדהימים, תאמינו לי קראתי את כולם חוץ מהאחרון וגם אותו אני קוראת עכשיו}


סדרה אחרונה: המועמדת

תקציר הספר הראשון: אמריקה סינגר היא נערה ממעמד חמש במדינת איליאה.
כשהיא מקבלת זימון להשתתף כמועמדת בבחירה, תחרות בין 35 נערות על לבו של הנסיך מֶקסון ועל הכתר, משפחתה נלהבת מאוד מהאפשרות שנפתחת בפניהם לטפס בסולם המעמדות.
אבל אמריקה בכלל לא מעוניינת להשתתף בתחרות...
אחרי לחץ בלתי-פוסק היא מוצאת את עצמה, בניגוד לרצונה, בארמון המפואר, מתמודדת מול 34 נערות נרגשות מרחבי הממלכה. רובן מגיעות ממעמדות גבוהים משלה, והן מתוחכמות ומנוסות ממנה בהרבה. המצב מסתבך עוד יותר כאשר היא פוגשת פנים אל פנים את הנסיך מקסון ונאלצת לבחון מחדש את חייה, את רצונותיה ואת תוכניותיה לעתיד.

דעה אישית: למען האמת קצת התלבטתי כאן בין כמה {חמישים} סדרות אבל בסוף החלטתי שאני לא רוצה שהכלללל יהיה על ספרי פנטזיה אז החלטתי על זה כי זה הכי חרוש שלי בין כולם {כל פעם שלא היה לי מה לקרוא קראתי את הספר הראשון ואז את הרביעי ואז את החמישים ואז את השישי כי אז היה לי רק אותם והייתי צריכה לחכות עד שאני יכולה ללכת לספריה בשביל לקרוא גם את השני והשלישי אבל עכשיו כבר יש לי את כולם}. אז... מה אני אוהבת בספר? דבר ראשון סיפור האהבה. אני אוהבת איך שקיארה קאס גרמה לי כל פעם לסלוח לאחת הדמויות {אמריקה, אספן ומקסון} ואז גורמת לי לכעוס על אחרת. ואני גם אוהבת איך שכל פעם מחדש הכל מסתדר בדרך אל הבאושר ועושר שלהם. דבר שני אני גם אוהבת את העלילה. אני אוהבת איך שכל פעם מחדש שאני קוראת את הספרים אני עדיין כוססת ציפורניים ממתח על מה שיקרה למרות שאני כבר ויודעת ואני אוהבת את זה שאני לא יכולה להוריד את העיניים מהספר עד שאני גומרת ואז אני מיד לוקחת את ההבא בתור. אבל יותר מכל אני אוהבת איך שקיארה יודעת לכתוב בצורה שמעבירה לקורא את כל הרגשות של הדמות כך שכל פעם שאני קוראת את זה אני על סף דמעות {גם עכשיו כשאני חושבת על הקטעים האהובים עליי} ועכשיו לסיכום אני פשוט אלך לקרוא את הספר החדש של קיארה קאס המיועדת שבדיוק קניתי היום...
 
עם הספרים אני מטיילת בכל העולם, מכירה חברים חדשים ולומדת על תרבויות שונות.
 
פתחו ספר ותנסו! לא תתחרטו, אני מבטיחה!
 
דניאל
 
  daniel2.jpg
 

דף הבית

תפריט נגישות