חדשות הספרייה

סדרות הספרייה החדשות 2021-22

11 יולי, 2021

שמחים להציג את תוכניות הספרייה החדשות לשנה הבאה 2021-22 :

https://online.1stflip.com/dsst/3fb3/

לפרטים והרשמה: 077-4050792 שלוחה 5 

או באתר: www.hugim.org.il

jadash21 22 2

---

שלושה בספרייה אחת - 3 סדרות תוכן חדשות

 

| הארץ מזווית אחרת – מסעות צילום קרוב לבית     

| בין נשים – מפגשים עם נשים יוצרות

| מיטה זוגית - שיח על הורות, זוגיות ומשפחה

 

הארץ מזווית אחרת

מסעות צילום קרוב לבית    

10.10.21    יואב לימור וזיו קורן            |              תמונת מצב

העיתונאי והפרשן לענייני בטחון יואב לימור, והצלם זיו קורן במפגש מרתק סביב ספרם "תמונת מצב", פרוייקט ייחודי, שמאפשר הצצה נדירה לקרביים של צה"ל וכוחות הביטחון כפי שלא נראו מעולם.

לימור וקורן קיבלו גישה בלעדית שמאפשרת להם להביא בלי פילטרים את הפנים של המלחמה האמיתית שמנהלת ישראל על הבית – מהשמירה על הגבולות ועד לחיים היומיומיים – המאבק לקדם נשים, לשלב חרדים ולקלוט עולים ונוער במצוקה בצבא, משלחות הסיוע לאסונות הומניטריים בעולם, ופריצות הדרך הטכנולוגיות שסייעו להפוך את ישראל לסטארט-אפ ניישן.

יואב לימור, עיתונאי ותיק, שמסקר את מערכת הביטחון ב-30 השנים האחרונות, וזיו קורן, צלם העיתונות המוביל בישראל, עובדים ביחד כבר שנים רבות, מה שאיפשר את הפרויקט הייחודי הזה.

קרדיט לצילום של זיו קורן: בנימין אדם

02.01.22    יואל שתרוג                          |               ירושלים "מעורב ירושלמי" – הרצאה ומופע

יואל שתרוג ייקח אתכם במסע וירטואלי לירושלים שלו - מסע מרתק לעיר הספוגה קסם, היסטוריה, צבע, לעיר של יוצרים וסיפורים. לסודות החבויים בסמטאות העיר, לפינות החמד הפחות מוכרות, מהעיר העתיקה, לנחלת שבעה, לצבעוניות ולניחוחות של שוק מחנה יהודה, לקסם על עמק רפאים, למאה שערים, שכונה בה הרחובות ספוגים בסיפורים ובפשקווילים, לרחביה ותלפיות, שכונות בהן הזמן עצר מלכת. לנוף האורבני הייחודי, לנוף אנושי "הירושלמים", לשפה הבלעדית לתושבי העיר. הרצאה המשלבת: סיפורים, תמונות ומוזיקה "ירושלמית", בליווי הזמרת שירן שחר בורק במגוון שירי ירושלים בביצוע ייחודי. צילומים: יואל שתרוג

יואל שתרוג, עיתונאי, צלם, אמן, מרצה, מורה לצילום ומנכ"ל אדמה יוצרת בע"מ, עורך לשעבר של המגזין "מסע אחר".

03.04.22    משה שי                |               "אומרים שהיה פה שמח", מאחורי הקלעים

אריק איינשטיין מביט בייאוש איך הפועל תל אביב, קבוצתו האהובה, שוב מפסידה; אסי דיין מעיר בעדינות את בנו ליאור שחי בנפרד ממנו; יפה ירקוני ושושנה דמארי, בלי שום סימן ליריבות, ממתינות יחד מאחורי הקלעים; טוביה צפיר, לבוש חצאית טוטו, מביט במוניטור, רגע לפני שהוא עולה להופיע בתוכנית בערוץ 1 - אלה הם רק כמה מהרגעים האנושיים שהצלם משה שי, תפס במצלמתו.

משה שי, צלם עיתונות ותיק, ליווה בשנות ה-80 וה-90 את עולם התרבות הישראלי ממרחק נגיעה. גיבורי התרבות של כולנו, ראו בו אחד מהם, ואפשרו לו לתעד אותם מקרוב, ללא שיקולי יחסי ציבור וטיימינג, ללא מייקאפ ובלי פוזה. התוצאה של כל אותם מפגשים היא אוסף של תמונות אינטימיות המופיעות בספר "אומרים שהיה פה שמח", אלבום צילומים מהודר בשחור-לבן, שצילם וערך משה שי. ספר שהוא מעין קפסולת זמן נדירה, או מסמך אנושי שמתעד זיכרון קולקטיבי. דרך עיניו של הצלם משה שי נצלול אל מסע מרתק בזמן. אכן היה פה שמח.

 

19.6.22   עופר גביש ושוקה די-נור    | בשביל השירים - מסע זמר וצילום אוויר לאורך שביל ישראל

מסע בעקבות הספר "בשביל השירים" עם עפר גביש, חוקר הזמר העברי ושוקה די-נור, איש הסיפורים והתובנות, שני בעלי פינות ותיקים בגלי צה"ל, משלבים ידיים למופע משותף. הקו המקשר הוא הספר 'בשביל השירים' העוקב אחר שביל ישראל, בשירים ובצילומי אוויר של הטייס הצלם דובי טל.

במופע נעקוב אחרי הספר וזאת בשלושה ה"צירים": השירים, הסיפורים, הצילומים לאורך שביל ישראל, צילומי האויר של דובי טל, ממש מהמקומות עליהם שרים השירים. השירים בספר באים מכל התקופות, ממקורות ישראל, מימי קום המדינה וממש עד ימינו. אהוד מנור, נעמי שמר, יורם טהרלב, יוסי גמזו, חיים חפר, נתן יונתן, ועוד ועוד ועוד.

ימי ראשון | שעה 20:00 | בספרייה העירונית קרית אתא, רמז 14 | מחיר מנוי לסדרה: 130 ₪ | להרשמה: טל' 077-4050792

jadash21 22 3 jadash21 22 4

---

בין נשים

מפגשים על עשייה נשית

*לא לנשים בלבד

07.10.21   אילנה דיין            |              עיתונאית חוקרת: על עיתונות וטלויזיה 

אילנה דיין לוקחת אותנו אל הרגעים החשופים והפחות חשופים של העבודה כעיתונאית חוקרת; איך מבררים את העובדות? איך מנפים את מסכי הספין? ואיך מתמודדים עם הדילמות הקשותשמזמן המפגש עם הסיפורים הגדולים?

אילנה דיין, היא עיתונאית ושדרנית רדיו וטלוויזיה, סיימה תואר ראשון במשפטים באוניברסיטת ת"א, ובעלת תואר דוקטור במשפטים מאוניברסיטת ייל בארה"ב. פעילותה העיתונאית הבולטת. היא תכנית התחקירים "עובדה", שהיא מגישה מאז 1993 ומשודרת בקשת 12 צילום: יוסי צבקר.

*מועד המפגש עשוי להידחות

02.12.21   ליילה מלקוס        |               פמיליה Familia 

ליילה מלקוס, הזמרת שהגיעה מארגנטינה לחמם את ליבו של הקהל הישראלי, מחברת מקצבים לטיניים ומוסיקה ישראלית כגוף אחד. בעברית מתגלגלת וספרדית מלטפת היא מתמסרת לקהל ושואפת להגיע כמה שיותר קרוב, לגעת ולהשאיר טעם טוב.

Familia הוא מופע אקוסטי באווירה אינטימית – מסע אל תוך הקלאסיקה האהובה בעברית ובספרדית.

31.03.22    גאיה קורן                             |               אני מלכה

כמה פעמים חשבת "לא מעריכים אותי מספיק, אני פוטנציאל לא ממומש, רק לאחרות יש מזל / כסף / כבוד / הצלחה"....? וכמה פעמים קמת ועשית את השינוי? אני מלכה היא הופעה אמיצה ומשעשעת על החיים (שנראים נוצצים בפייסבוק), צמיחה ממשברים (ולא חסרים כאלה), ואיך אנחנו תמיד יכולות להמציא את עצמנו מחדש.

גאיה קורן, עיתונאית בידיעות אחרונות, מנטורית להערכה עצמית, מטפלת מומחית בשיטת הניצחונות NLP ומנחת סדנאות.

צילום: רון קדמי

16.06.22     מיקה אלמוג                         |               האישה היחידה בחדר

הרצאתה של מיקה אלמוג, עיתונאית, סופרת, עורכת תוכן ושחקנית. האם יש הומור "נשי"? מה הקשר בין צחוק לכוח, ומהם האתגרים שניצבים בפני נשים בשני התחומים גם יחד? מה בעצם קורה כשאת האשה היחידה בחדר? כבוגרת של חדרי כותבים רבים שבהם הייתה האישה היחידה בחדר (למשל חדר הכותבים של "ארץ נהדרת"), כעורכת ראשית של המדור הסאטירי-פמיניסטי של מוסף הארץ "באנה באנה - נשים מתפרעות על עמוד", וכמי שעוסקת כבר 15 שנה בהומור מחד ובסוגיות חברתיות מאידך, מציעה מיקה תובנות על הומור ומגדר, על גברים ונשים ועל מערכות היחסים בין המגדרים. הרצאה מעשירה, מעוררת מחשבה ומצחיקה - ומיועדת לגברים ונשים כאחת. כי נושאים ״נשיים״ נוגעים לא רק לנשים - גם על זה נדבר.

ימי חמישי | שעה 20:00 | בספרייה העירונית קרית אתא, רמז 14 | מחיר מנוי לסדרה: 130 ₪ | להרשמה: טל' 077-4050792

jadash21 22 5

 

jadash21 22 6

---

מיטה זוגית

שיח על הורות, זוגיות ומשפחה

03.10.21       ד"ר אייל דורון      |               להמציא מחדש - הורות וחינוך במאה ה-21

הרצאה חדשה בעקבות ספרו החדש של ד"ר אייל דורון - "להמציא מחדש: הורות וחינוך במאה ה-21". הספר מבוסס על מחקר מקיף שערך דורון בעשר מדינות בעולם ובקרב מומחים בעלי שם עולמי בתחומים כמו טיפוח מוטיבציה וסקרנות, השפעת הטכנולוגיה על הדור הצעיר, סוגיית שיעורי-בית, גבולות וחינוך ליצירתיות. איך לגדל ילד פותר בעיות? איך להתהפך על הרעיון של הורות שוחקת, אשמה ומודאגת? איך להפוך למשפחה יצירתית שמוצאת את הדרך המיוחדת שלה להתנהל? מה חשוב באמת לבדוק בבית-הספר שבו הילד שלנו מבלה 12 שנים ארוכות מחייו? המפגש כולל כלים מעשיים ומפתיעים מאוד, לצד מידע חשוב ועדכני ביחס להורות וחינוך בעולם משתנה. חשוב כל כך להכיר, לדעת ולקבל השראה למחר בבוקר.

ד"ר אייל דורון מתודולוג ארגוני, חוקר ומפתח חשיבה יצירתית הנוגעת לכל תחומי החיים ומסייעת לפתרון בעיות בעולם המשתנה ושינוי תודעה בקרב ארגונים ומנהלים.

צילום: עידו איז׳ק

12.12.21       שלי מילר                             |               משפחה בצומת

הרצאה העוסקת בדילמות ההוריות היומיומיות תוך התבוננות קלילה ומצחיקה על סיטואציות מחיי היומיום כפי שראינו בסדרה המצליחה רמזור. ההרצאה מקנה כלים פרקטיים ומיומנות הורית להתמודדות נכונה וקלה עם הילדים. בהרצאה יוקרנו קטעי וידאו מהסדרות רמזור וצומת מילר. בהרצאה נדון בנושאים כמו סמכות הורית וזוגיות הורית, תהליך העברת אחריות מההורה לילד, דרכי התקשרות עם הילדים, דור המסכים ועוד.

שלי מילר, מטפלת באמנות, הבעה ויצירה, מטפלת זוגית ומשפחתית ומדריכת הורים מובילה. מייסדת שיטת "לישון נכון", שיטה להקניית הרגלי שינה נכונים ובריאים. שלי, מרצה, יועצת בנושאי ההורות השונים בתוכניות הבוקר בערוץ 12 , בתוכנית הכלכלית בחינוכית וכן כותבת בידיעות אחרונות.

20.03.22       ד״ר אנאבלה שקד                |             לו רומיאו ויוליה היו נשארים בחיים

אנו נכנסים לזוגיות עם הרבה מדי ציפיות ומעט מדי הבנה. הרצאה זו תציג את המיתוסים המרכזיים בזוגיות ותפריך אותם אחד אחד ותלמד מה עלינו לעשות על מנת ליהנות מזוגיות טובה, מצמיחה ומלאת תשוקה. נלמד גם כללים בסיסיים לתקשורת זוגית אפקטיבית ואיך לריב נכון.

ד"ר אנאבלה שקד, פסיכותרפיסטית ומומחית בין לאומית לפסיכולוגיה האינדיווידואלית של אלפרד אדלר, מייסדת בית הספר לפסיכותרפיה במכון אדלר, ומחברת הספר "לקפוץ למים - מהימנעות להשתתפות מלאה בחיים".

15.05.22       נאווה מקמל-עתיר               |             יום הורים

הסופרת נאוה מקמל-עתיר מזמינה את ההורים מתוך הספרים וההצגות שכתבה (ואלה שאולי עוד תכתוב), ומעלה אותם על הבמה בקולאז' מרתק של קטעי משחק זיכרונות ואירועים במופע תיאטרלי, מרגש ומצחיק. בהשתתפות השחקנים: פזית ירון מינקובסקי ועדי איזנמן והמוסיקאי עופר כץ. כתבה ומופיעה: הסופרת נאוה מקמל עתיר. בימוי: ארז שפריר. אורך מופע: 65-70 דקות.

ימי ראשון | שעה 20:00 | בספרייה העירונית קרית אתא, רמז 14 | מחיר מנוי לסדרה: 130 ₪ | להרשמה: טל' 077-4050792

jadash21 22 7 jadash21 22 8

---

מועדוני הספרייה

'קוראים בקפה' - מועדון קריאה

ספטמבר 2021 - יוני 2022

מועדון קריאה בהנחיית הסופרת והמשוררת איריס אליה כהן

במרכז כל מפגש נדון בנובלות וברומנים קצרים ונפלאים מן הארץ והעולם.

בימי רביעי אחת לחודש בין השעות 19:00-21:00

עלות: 150 ₪ ל-10 מפגשים

*תאריכי המפגשים יעודכנו בהמשך

לפרטים והרשמה: טל' 077-4050792

---

'מועדון כושר-כתיבה' - מועדון כתיבה

ספטמבר 2021 - יוני 2022

עיזבו את המחשב ובואו לכתוב יחד.

המנחה, אילנה זיידמן מ'סדנאות הבית' - בית הספר לכתיבה של אשכול נבו ואורית גידלי, תכין

לכם סלסלה של תרגילים קצרים במגוון נושאים.

למי זה מיועד? לכותבים ותיקים, בוגרי סדנאות כתיבה שמחפשים מסגרת תומכת.

מתי? בימי חמישי אחת לחודש, בין השעות 19:00-21:00

עלות: ₪300 ל 10- מפגשים

*תאריכי המפגשים יעודכנו בהמשך

לפרטים והרשמה טל' 077-4050792

jadash21 22 9

 

דף הבית

תפריט נגישות